Book, portfolio, fotky pro modelky

Když začínáš svou kariéru nepotřebuješ hned profesionální fotky. Obyčejné snapshoty ti stačí, ty ukážeš v modelingové agentuře a tam už ti řeknou, mají-li zájem tě zastupovat.

Když má agentura zájem, může chtít lepší portfolio fotek. Pro nováčka to může být trošku matoucí, co vlastně chtějí a jaký typ hledají.

Jsou určité druhy fotek, které agenty chtějí vidět u začínajících modelek. Chtějí vědět zda umíš být všestranná a umíš se ukázat. Taky chtějí vidět zda umíš pomocí výrazu zahrát nějaký příběh. Tohle je asi nejdůležitější a tyto fotky tě prodávají, na základě takových fotek si tě klient vybere.

7 fotek které modelka musí mít ve svém booku

Tady je několik základních tipů a bodů co by jsi měla vědět při budování booku.

Beauty shot nebo portrét

Beauty shot, výraz používaný a se kterým se často setkáš ve světě módních fotek. Čistý portrét pro komerční modelku je první typ fotky na který by jsi se měla zaměřit.

Beauty shot, je barevná fotka modelky od ramen nahoru. Tato fotka má ukázat agentovi/agentuře, nebo klientovi, jak modelka nebo model vypadají bez nadměrného nalíčení. Bez přehnaného účesu, makeup a styling by měli být minimální, nic co by odpoutávalo pozornost od tebe a tvé krásy, proto také beauty shot. Pokud jde o beauty shot pro editorial, doporučuji se na fotkách neusmívat.

Pokud jde o komerční focení, zde prodávají emoce, je dovolen více uvolněný výraz (možná menší úsměv) na rozdíl od beauty shot. Komerční portrét může být klidně černo-bílý, ale i barevný. Dneska je celkem populární u komerčních fotek dělat výřezy modelky od pasu nahoru. Na těchto fotkách se můžete usmívat, záleží co potřebujete naznačit, nebo co chce klient. Fotky připomínající komerční focení, nebo beauty shot, musí být vždy první fotka tvého booku.

Fotka celé postavy

Další fotka by měla být celé postavy. Umožní klientovi vidět tvé proporce. Oblečení by mělo být jednoduché a zdůrazňovat postavu. Uplé džíny a tričko je perfektní výběr. Žádné dlouhé šaty nebo sukně, nic co by skrývalo tvoji postavu.

Fotka v plavkách / v prádle

Když je ti nad 15 let a cítíš se pohodlně při focení v plavkách nebo v prádle (pokud se chystáš dělat kariéru modelky), toto by měla být další fotka.

Při focení v plavkách/v prádle, je potřeba nezapomínat jaký dojem děláte na klienta. Je to velmi tenká hranice mezi sexy a vyzívavě. Když chceš být na titulních stránkách Vogue a podobných magazínů, tak je potřeba nepřekročit hranice. Tohle chce praxi a nezoufej pokud se to nepodaří na poprvé.

Měj na vědomí že fashion modelky prodávají oblečení ženám, né chlapům, proto by neměli být moc sexy. Modelingové agentury nikdy nechtějí vidět fotky v plavkách vedle motorky nebo auta (a podobné zvěrstva). Pánské modely/modelové mohou fotit také v prádle nebo plavkách.

Fototesty

Tohle má v portfoliu každá modelka a je to neoddělitelná součást booku. U nás se tomu říká fototesty, ale ve světě test shoots. Více se dozvíte na stránce Fototesty.

Editorial Shot

Teď když máš beauty shot, fotku celého těla a fotku v plavkách, nebo v prádle, můžeš si dopřát trošku zábavy. Fotky uprostřed tvého booku můžou být trošku kreativní. Tady můžeš přidat fotky publikované v časopisech (pokud už někdo tvé fotky publikoval).

Ukaž klientovi, nebo agentuře/agentovi, že se umíš hýbat a vyjadřovat emoce na fotkách. Nestůj tam jenom a nepózuj. Skákej, běhej, tancuj. Dělej něco co je expresivní a zajímavé. Modelka Coco Rocha je známa pro svoji unikátní expresivitu a styl. Udělej si čas a prostuduj její styl a jak se hýbe, jestli jsi aspoň z půlky stejně dobrá, máš dobře našlápnuto.

Komerční shot

Týká se to jak komerčních tak i editorial modelek, musíš ukázat svoji různorodost i pro reklamu. Reklamní fotky jsou z velké části o tom jak umíš něco zahrát. Udělej si nějaké fotky podobné reklamě. Ukaž na fotkách že umíš vyjádřit smutek, smích, zlost ... Klient a agent/agentura, chtějí vidět všechno co dokážeš.

Usmívající se portrétovka

Když nemáš žádnou usmívající se fotku, je potřeba si pořídit kvalitní portrét s úsměvem. Klient chce vidět tvůj úsměv ale i zuby. Když nemáš dokonalý chrup, není problém, některé supermodelky jsou známé jenom díky křivým zubům, nebo štěrbinkou mezi zubama. V pořadu American’s Next Top Model, Tyra Banks poslala jednu z uchazeček k zubařovi aby jí zvětšili mezeru mezi zubama. Komerční modelky také nemusí mít dokonalý úsměv, klient / agentura / agent, musí jenom vědět s čím pracují.

Závěrečná fotka v booku

Vždy poslední fotka musí být tvůj nejzdařilejší kousek. Další fotka úpdpbná beauty shotu, jen trošku jiná než ta která je na první stránce klidně stačí. Obvykle si ti co book prohlíží, pamatují jen první a poslední fotku, proto tyto fotky musí být dokonalé.

Book modelky je práce na delší dobu

Smysl není zaplácat book různýma fotkama hlavně aby jich tam bylo co nejvíce. Book musí vyprávět příběh o tobě a tvé kariéře, jakým směrem a do jakého odvětví modelingu se snažíš dopracovat. Je lepší mít 3 nebo 4 luxusní fotky co budou stát za to, než hromadu  brakových. Nefoť jenom s jedním fotografem, měj práce různých fotografů. Portfolio je průběžná práce, nikdy není dokončená a stále se mění a vyvíjí. Pokaždé když budeš fotit, musíš se zlepšovat a učit se z předchozích focení.

A nezapomeň emoce, emoce, emoce, tohle prodává.